zondag 20 december 2015

November en December 2015

20 December 2015
November en December
 
Het is precies 12 uur!
Hoi Allemaal,
Zoals jullie allemaal inmiddels wel hebben gemerkt aan het gebrek aan blogs, heb ik het de afgelopen 1,5e maand ernstig druk gehad. Excuses, life happens, hahaha!  Maar om het goed te maken is deze gewoon wat langer, aangezien de laatste blog afsloot bij Halloween pikken we het gewoon vanaf daar weer op.

Een belangrijke datum was 10 November, toen heb ik mijn allereerste opdracht ingeleverd die meetelt voor mijn diploma! We moesten zelf een beweging kiezen, die door  5 klasgenoten laten uitvoeren en dit filmen, toen een 2D-analyse uitvoeren op de video, hieruit de hoeken, snelheden en versnellingen van bepaalde gewrichten berekenen en vervolgens dit met literatuur onderbouwen wat er was gebeurd. Dat was best heel spannend, maar ik heb gelukkig zowel de deadline als de opdracht gehaald.

Op 14 en 21 November heb ik weer geholpen bij het screenen van dansers in het laboratorium. Zo’n screening bestaat uit meerdere onderdelen:
-          Antropometrie (lengte/gewicht/vetpercentage/lengte van armen en benen)
-          Flexibiliteit (meerdere hypermobiliteit testen/actieve en passieve bewegingsuitslag van de heupen/uitdraai en indraai van de heupen)
-          Kracht en Uithoudingsvermogen (plank/push-ups/maximale spronghoogte/Bosco powersprong test).
Vooral de 21e was leuk omdat ik toen meer verantwoordelijkheid kreeg. Daarvoor was ik er dus al 2 keer bij geweest waarbij ik de flexibiliteitstesten moest invoeren en soms ook helpen om hun benen over hun hoofd te duwen. Maar deze keer moest ik het onderdeel Kracht en Uithoudingsvermogen doen, én was ik eindverantwoordelijke om te checken dat de informatie van alle onderdelen goed was ingevoerd zodat de dansers meteen hun uitslag konden krijgen. Ook moest ik helpen bij de Dance Specific Fitness Test, ik moest van alle dansers hun hartslag en Rate of Perceived Exhaustion opschrijven in alle 5 de fases. Dat was best stressvol, aangezien het 7 dansers tegelijk waren, haha.
Op de 14e ben ik ook naar de musical Phantom of the Opera geweest, dat was nog een verjaardagscadeau van mijn tante! Het was superleuk, heel erg indrukwekkend om het in het theater mee te maken in plaats van de dvd te zien. Celinde Schoenmaker speelde de rol van Christine Daaé, en het is toch raar dat je je dan plaatsvervangend trots voelt dat een Nederlandse de hoofdrol speelt in een West End show, hihi.

Celinde speelt, jeeeej!!!
Ticket!!!


"Phantom of the Opera" lied
"Masquerade" lied












Schoen zetten
Sinterklaas intocht kijken - Londen kant


De beren in hun Pietenpakjes










Sinterklaas intocht kijken - Amsterdam kant







Op 22 November ben ik naar de High Tea van NL Borrel geweest in het Millenium Hotel. Ik was er als eerste maar ik werd gelukkig heel vriendelijk ontvangen. Ik ben aan een tafel gaan zitten met 4 meiden die 4 maanden in Greenwich studeerden (dus heel dicht bij mij!) en 2 meiden die werkten in een hotel bij Canary Wharf. Het was allemaal heel lekker, en ook gewoon gezellig om even in het Nederlands te kunnen praten en te praten over welke ‘problemen’ je tegenkomt als Nederlander in Londen.

Champagne

High Tea


Lichtjes in Oxford Street

Big Ben




















26 November hadden we onze ‘informale popquiz’ voor het vak Fysiologie. We wisten dat het niet zou meetellen voor ons diploma, maar toch was iedereen best zenuwachtig en hebben we er veel voor geleerd. De docente is namelijk ook de directrice van onze opleiding, dus niemand wilde dat zij onze antwoorden zou lezen en dan zou denken dat we dom waren…Uiteindelijk bleek het makkelijker dan ik had gedacht (was niet voor iedereen zo), en  had ik 58 van de 62 punten, hahaha. Toch jammer dan dat het niet meetelt!

28 November was ook weer een leuke dag! Eerst ’s ochtends naar het postkantoor gegaan (waarbij ik 20 minuten in de rij heb gestaan, die voornamelijk buiten het gebouw was!!!) want er lagen meerdere pakketjes voor mij klaar. Eenmaal thuis bleek dat ik van meerdere mensen allemaal Sinterklaassnoepgoed had gekregen, superleuk! Voelde mij heel erg geliefd en heel erg in de Sinterklaasstemming op dat moment, hihi.
’s Avonds was er een verjaardagsfeestje van een vriend en dit was de eerste keer dat ik ben uitgegaan in Soho. De bar was in Carnaby Street, maar mijn landlady zei dat ze de weg wist (wat niet zo bleek) dus hebben we minstens een half uur gelopen over een stuk van 10 minuten. Om een uur of 1 ’s nachts had ik het toch wel gehad en ik kon meerijden met iemand die ook op het feestje was. Lena (de landlady) had nog geen zin om weg te gaan, dus zij bleef daar. Normaal gesproken schijnt het een half uur te zijn van het centrum van Londen naar mijn huis met de auto. Maar om de een of andere reden stond het gehele centrum helemaal vast met file midden in de nacht, en dus hebben we 1 uur en 20 minuten gedaan over de eerste 4 mile en 40 minuten over de andere 4 mile! Het was alsnog 40 minuten voor die andere 4 mile, omdat de andere mensen in de auto ineens hadden bedacht dat ze honger hadden en dus zijn we nog gestopt bij een bagelshop om 02.30 uur ’s nachts. Maar nu komt het gekke, toen ik eindelijk thuis was om 03.00 uur stond mijn Lena al in de keuken en had ze nog een roerbakschotel gemaakt! Zij was dus later dan ons vertrokken met een taxi en was gewoon een half uur eerder thuis dan ik!!! Haahahaha

De Sinterklaas pakketjes

Happy!!!

Carnaby Street





















Op 29 November hebben Lena en de kinderen mij meegenomen naar de pantomime! Dat schijnt een heel erg Engels iets te zijn rond de Kerstdagen. Het was in het Greenwich Theatre en het was een voorstelling over het verhaal van Roodkapje. Het was echter wel wat anders dan een normale voorstelling, hahaha. Ik kan het het best omschrijven als een combinatie tussen een satire, een cabaret en een musical. Het schijnt gewoonte te zijn dat de belangrijkste persoon in een pantomime een travestiet is, en in ons geval speelde hij dus de oma. Verder zongen ze allemaal popnummers tussendoor, was het verhaal van Roodkapje flink aangepast en probeerden de acteurs ook nog eens om elkaar uit hun rol te halen! Het is een heel erg interactieve show, je moet als publiek steeds dingen roepen naar de acteurs, bijvoorbeeld heel hard ‘Boe’ roepen als de slechterik op het toneel komt, en je moet steeds dansjes en liedjes met de acteurs mee doen. Ik had geen idee waarin ik was terecht gekomen, maar het was wel heel erg leuk!














De week van 30 November tot 4 December was mijn laatste lesweek voor dit jaar, en dit was de Intensive Statistics Week. We hadden dus als uitzondering ook les op maandag en dinsdag, en eerlijk gezegd vond ik dat heel erg leuk omdat ik mijn lesdagen altijd te kort vind, hahaha. Ja ja, je hoort het goed, ik vond het leuk dat ik 2 extra dagen 9 uur per dag les had! Het bleek dat de docent een Nederlander was en dat hij ook Bewegingswetenschappen heeft gestudeerd op de VU! Hoezo toevallig! Ik vond zijn lesmethode ook leuk; omdat statistiek zo’n droog onderwerp is kregen we elk uur een handstandbreak van 10 minuten waarin we in de pilatesstudio onze handstand moesten oefenen! Op de laatste dag hebben we een wedstrijd gehouden wie het het langste kon, en de data die we hiermee hadden verkregen hebben we vervolgens weer geanalyseerd in het statistiek programma SPSS, hahaha. Ik was nummer 8 van de 11, dus niet eens laatste!!!!!! Ik was helemaal trots op mijzelf, hihi.

5 December was het natuurlijk Sinterklaasavond, en omdat ik dit niet in mijn eentje wilde vieren heb ik wat vriendinnen uit mijn klas uitgenodigd bij mij thuis. Het was een supergezellige avond waarbij we ook nog een Sinterklaasspel met cadeautjes hebben gespeeld (met dank aan mijn moeder die dit had opgestuurd) en de avond hebben afgesloten met Truth or Dare (eigenlijk alleen maar Truth, want er veel niet veel Dare te doen in mijn kamer, hahaha). Superleuk en ook weer elkaar beter leren kennen. Helaas gaat iedereen nu naar huis voor de kerst, dus we zien elkaar pas weer over een maand als de opleiding weer begint…

Sarah in de kerststemming op het Kerstfeestje in het lab.

Het vertaalde Sinterklaasspel.















Tenslotte is Carolien nog bij mij op bezoek geweest van 12 tot 15 December en dat was helemaal geweldig! We hebben belachelijk veel gedaan, maar ook heel veel gelachen. Op zaterdagavond zijn we kerstlichtjes gaan kijken en natuurlijk naar de Disney Store geweest (eigenlijk zelfs 2, en het bleek helaas dat ze nergens meer kerstballen hadden, heel gemeen!) Op de zondag zijn we nog naar een voorstelling geweest: Nutcracker the Musical. Het was heel erg vreemd, maar zo vreemd dat het eigenlijk heel erg leuk was! Vooral de muizenkoningin die 2x opnieuw opstond in haar sterfscene/lied was onze favoriet! De maandag zijn we in Greenwich geweest en heb ik haar het conservatorium laten zien waar ik les heb. Ook zijn we uiteindelijk nog beland in de Old Royal Naval College Chapel voor de Christmas Carrols!

Op Charing Cross station

Leicester Square


Christmas Lights Carnaby Street

Christmas Lights Regent Street
M&M store

Christmas Lights Oxford Street


Hummingbird Bakery (Carolien had dat giga stuk taart, haha)

Conservatorium - Dans gebouw (mijn opleiding)

Conservatorium - Muziek gebouw (Old Royal Naval College)




Dit waren wel mijn grootste avonturen van de laatste 1,5e maand, over 4 dagen komen mijn moeder en broer naar Londen voor Kerstmis, jeeeeeej!!!!!! Enn, ik heb afgelopen week besloten dat ik toch naar Amsterdam ga voor Oud en Nieuw, dus daar heb ik ook heel veel zin in!
Dus bij deze wens ik jullie een Merry Christmas and a very happy New Year, en tot volgend jaar!


xxx

Geen opmerkingen:

Een reactie posten