dinsdag 3 november 2015

Bul uitreiking!

03 november 2015
Bul uitreiking!

Hoi allemaal,
Er is weer veel gebeurd de afgelopen 2 weken, de tijd vliegt echt voorbij!



De week van 19 oktober hebben wij heel veel praktijktesten moeten doen die allemaal op een andere manier ons maximale uithoudingsvermogen, kracht en energiesysteem testte. Op de woensdag was dit ‘s ochtends via een sub-maximale aerobicstest van 1,5 uur en ’s middags met een maximale danstest. Hierbij kregen we een choreografie aangeleerd die we 1 minuut lang achter elkaar moesten uitvoeren. Daarna hadden we 1 minuut rust, en dat ging zo door totdat we 7 keer een minuut hadden gedanst. Nu klinkt dat helemaal niet moeilijk, maar er zat veel rollen over de grond en springen in, en aan het einde was ik echt helemaal dood. We hadden ook een hartslagmeter om, en mijn maximale hartslag was 198 slagen per minuut terwijl ik eigenlijk maximaal maar 196 zou moeten kunnen halen volgens mijn leeftijd! Dus ze konden niet zeggen dat ik niet maximaal heb gepresteerd, haha. Daarna snel naar huis geraced (in 7 minuten!!!) om te douchen en toen weer teruggerend naar de trein, want ik had een afspraak met mijn oud-lerares van de middelbare school. Zij was in Londen samen met haar man en kinderen, en dus hebben we even gezellig samen gegeten in de buurt van Paddington.

Op donderdag hebben we de Dance Specific Fitness Test gedaan, en daarvan heb ik alleen de laatste fase niet meegedaan omdat daar superveel springen in zat en ik best veel last had van mijn voet. Dat bleek ook later uit mijn resultaten, het klasgenootje dat mij moest observeren zei dat ik die voet op een gegeven moment niet eens meer van de grond liet komen tijdens het springen, hahaha. ’s Avonds zijn we voor het eerst met de hele klas wat gaan drinken (mijn eerste taak als social representitive) om te vieren dat we de helft van de eerste periode hebben overleefd. Het was echt heel leuk om iedereen eens in een andere omgeving (en in normale kleding!!!) te zien, dus dat gaan we zeker nog een keer doen.

Op de vrijdag waren we allemaal fysiek dood, haha. Maar helaas, we moesten toch nog 2 maximale testen doen. De eerste was voor mij de BOSCO-test, en daarbij moet je zoveel mogelijk op je maximale hoogte achter elkaar blijven springen. De tweede was de WINGATE-test waarbij je 30 seconden lang zo hard mogelijk moet blijven fietsen tegen een zware weerstand (7,5% van je lichaamsgewicht). Ik was wel trots dat het mij is gelukt om allebei de testen uit te voeren, want veel anderen moesten er 1 of beide overslaan door blessures of omdat ze te moe waren.

Toen was eindelijk de dag aangebroken dat ik weer naar Nederland ging!!! Al om 05.15 uur van huis gegaan om met 2 bussen naar Liverpoolstreet Station te gaan, en vanaf daar de trein genomen naar Harwich. Om 08.30 uur zat ik lekker op de boot met een ontbijtje. Ik had er helaas alleen niet aan gedacht dat het het einde van de herfstvakantie in Nederland en het begin van de herfstvakantie in Engeland was, dus de boot zat propvol  met gillende kinderen. Dat heb ik een half uur volgehouden, en daarna heb ik toch  nog een hut geboekt voor mezelf. Wat was ik daar blij mee! Eerst heerlijk een paar uur geslapen en tv gekeken en daarna nog in rust aan mijn opdrachten kunnen werken op mijn laptop. Om 18.00 uur de trein van genomen vanuit Hoek van Holland, om 19.00 uur de trein vanuit Rotterdam en toen was ik eindelijk om 19.30 uur op Amsterdam Centraal. Helaas gingen alleen de deuren niet open, want er werd iemand door de politie uit de trein gehaald. Dus ik heb 5 minuten voor een dichte deur gestaan, met mijn moeder en broer aan de andere kant van het raampje, hahaha.



Op de zondag eerst met mijn kleine nichtje koekjes gebakken en ’s middags kwam een van mijn beste vriendinnen langs, dus hebben we heerlijk bijgekletst. Toen was het alweer maandag (de tijd ging veeel te snel) en heb ik lekker de dag met mijn moeder besteed op de Dappermarkt en rond het Rokin. En toen was het alweer dinsdag, en dus tijd voor mijn bul-uitreiking! Toch nog wel spannend hoor, haha. Helaas hadden we niet van die gewaden aan, maar natuurlijk had mijn moeder wel zo’n hoed voor mij meegenomen.








 













Daarmee was ook mijn tijd in Amsterdam alweer voorbij en woensdagochtend ben ik teruggevlogen naar Londen. Uiteindelijk was ik om 13.30 uur thuis en om 15.00 uur zat ik alweer op mijn opleiding, want ik had gewoon nog een les, haha. De rest van de week heb ik alleen maar besteed aan studeren en het maken van mijn lab report dat ik over een week moet inleveren. Halloween was een beetje een misser. Ik ging met mijn landlady naar een feest in Canada Water, maar het was supersaai, geen dansvloer, geen verklede mensen en uiteindelijk waren we om 00.00 uur weer thuis.

Dat waren dan weer mijn afgelopen 2 weken, tot de volgende keer!

xxx

Geen opmerkingen:

Een reactie posten